Saknar min dotter trots att hon är 18 år!

Måste bara få skriva detta!
Får en hel del pikar/ironiska kommentarer både på FB och öga mot öga.
En del verkar tro att bara för att ens barn fyllt 18 så försvinner alla känslor/moderskänslor!
Jossan har nu åkt iväg till Borlänge för en veckas tältande och festivalsskoj.
När jag sen säger att jag kommer sakna henne och att en vecka är lång tid får jag höra:
*Men gud! hon är ju 18 år!
*Men hallå... hon är ju vuxen!
*Klipp navelsträngen!
Osv Osv Osv.
Precis som om att jag inte vet det!!! Men det är likförbannat svårt!
Jag har haft henne hemma dag ut och dag in i 18 år. Det är inte så lätt att bara kapa allt bara för hon har blivit vuxen.
Hur man än vrider och vänder på det så är hon fortfarande min "lilla" tjej. Kommer alltid att vara det!
Det konstiga är att dom flesta kommentarerna kommer från dom som har småbarn. Dom som har barn över 18 håller med mig.
Kanske inte så konstigt iofs. Dom med småbarn har ju ingen aning om vad jag pratar om.
Ska bli kul att se hur dom reagerar när deras barn blir 18.
Kanske dom har en "off-knapp" att trycka på så försvinner alla känslor/moderskänslor, ansvar mm.
Den knappen vill ialf inte jag hitta!!

Så, vad ni än tycker och tänker... Jag må vara larvig, MEN jag saknar min dotter TROTS att hon faktiskt är 18 år och vuxen!!!!!

No hard feelings, kände bara att jag måste få skriva detta!
Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Jenny!

Strunta i vad andra tycker! Det är fint att du saknar Jossan. Självklart saknar man sina barn oavsett vilken ålder de är. Jag saknar min son som är 26 år och sällan hör av sig fast han bor "runt" hörnet!

2011-07-01 @ 21:38:15
Postat av: Sari

Klart man saknar! Jag saknar mina barn hela tiden och den äldsta är snart 29. Blir alltid lika glad när dom vill komma hem och besöker dom också när jag kan. Som du säger....dom som har småbarn kommer också dit en dag, kram

2011-07-04 @ 00:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0